ClassroomVR

VR applicatie voor digitaal lesgeven

ClassroomVR is een virtual reality applicatie voor Google Cardboard headsets.
Met de applicatie kun je als docent lesgeven aan je studenten in een virtuele klas.

Door een klas te volgen in VR hoeven docenten en studenten niet meer te reizen naar een schoolgebouw en kan je lessen volgen vanuit het comfort van je eigen huis.

Dit project was mijn eerste kennismaking met Unity en Blender voor de 3D modellen.
Ik ben ook gelijk in het diepe gesprongen door een VR applicatie te maken met multiplayer en audio communicatie.

Features

Met ClassroomVR heb je de mogelijkheid om de virtuele omgeving compleet aan te passen zodat deze perfect bij de les past.
Geef les in een normaal lokaal, bezichtig een gebouw om over de achitectuur te leren of bezoek het ISS!

De interactie werkt doormiddel van een gaze interactie. Staar naar een object en na een bepaalde tijd activeer je de interactie, dit kan zijn teleporteren naar een stoel of een knop indrukken.

De demo die ik heb gemaakt heeft multiplayer met tweewegs audio communicatie. De docent kan ook de leerlingen muten om zo de rust in de virtuele klas te behouden.


OPDRACHTGEVER
PROGRAMMEER TAAL
PROJECT DUUR
PROGRAMMAS
PLATFORM

School
C#
1 semester
Unity | Blender
Google Cardboard VR